Tο σύστημα Στανισλάβσκι




Ο Στανισλάβσκι όντας ηθοποιός και μετά από μία εμπνευσμένη ερμηνεία κάποιου ρόλου, ξεκίνησε να ψάχνει πως ένας ηθοποιός θα μπορούσε να έχει μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης και διαπίστωσε ότι η πηγή αυτή βρίσκεται μέσα μας, μέσα σε κάθε ηθοποιό, μέσα σε κάθε άνθρωπο.

Όμως δεν είναι τόσο εύκολο να μπει σε λειτουργία. Για να γίνει κάτι τέτοιο, χρειάζεται μία εκπαίδευση ώστε να μπορέσουμε να την χειριστούμε με σωστό τρόπο.

Στην ουσία αυτό που ο Στανισλάβσκι προτείνει είναι η εκπαίδευση της προσωπικότητας, του ηθοποιού και κατ’ επέκταση του ανθρώπου. Προτείνει την αυτογνωσία.

Για να μπορέσουμε να χειριστούμε την προσωπικότητα χρειαζόμαστε εργαλεία όπως η Προσοχή, η Συγκέντρωση, η Μνήμη και η Φαντασία. Και για να αναπτυχθούν αυτά υπάρχει μία σειρά από ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς. Αναπτύσσοντας την προσοχή και την συγκέντρωση τις χρησιμοποιούμε σαν μέσα για να γεμίσουμε την αποθήκη της μνήμης μας με συναισθήματα, κινήσεις, λόγο, εικόνες, αντιδράσεις κ.ά., όλα αυτά θα μας βοηθήσουν να αναπτύξουμε την δημιουργική φαντασία, που είναι το Α και το Ω, για να μπορούμε να λειτουργήσουμε ως προσωπικότητες «ενεργές», να μπορέσουμε δηλαδή να συντονίσουμε την σκέψη με την πράξη, την φαντασία με την δράση ή αλλιώς ότι σκεφτόμαστε να μπορούμε να το πράττουμε.

Είναι πολύ σημαντικό όπως λέει ο Στανισλάβσκι «να φανταζόμαστε συγκεκριμένα και όχι αφηρημένα». π.χ. φανταζόμαστε ένα χρηστικό αντικείμενο, να το φανταζόμαστε με κάθε σχεδιαστική και λειτουργική λεπτομέρεια.

Για να μπορέσει ο ηθοποιός να ερμηνεύσει το ρόλο, πρέπει να μπει μέσα στην ψυχολογία του χαρακτήρα και να τον φανταστεί με κάθε λεπτομέρεια. Μία από τις βασικές ασκήσεις που πρότεινε ο Στανισλάβσκι στους ηθοποιούς ήταν να φτιάξουν ένα πλήρες βιογραφικό του χαρακτήρα, πως ήταν πριν από τις καταστάσεις που διαδραματίζονται στο έργο και πως θα είναι μετά. Έτσι όταν θα έρθει η ώρα της παράστασης, στην ουσία ο ηθοποιός δανείζει την προσωπικότητά του για να ενσαρκωθεί ο ήρωας. Επίσης πρότεινε στους ηθοποιούς να γνωρίζουν όλο το έργο, τις δοσμένες συνθήκες και τους υπόλοιπους χαρακτήρες, ώστε κάθε στιγμή να έχουν συνείδηση, αντίληψη του τι γίνεται, που βρίσκονται και να επικοινωνούν με τους υπόλοιπους ηθοποιούς.

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ


Σύμφωνα με την μέθοδο «των σωματικών» ενεργειών, κάθε ενέργεια – δράση του ηθοποιού επί σκηνής πρέπει να είναι δικαιολογημένη από ένα βαθύτερο συγκεκριμένο στόχο και να έχει ένα ψυχολογικό υπόβαθρο.

Η βάση για οποιονδήποτε αυτοσχεδιασμό είναι οι εμπειρίες της ζωής ενός ηθοποιού. Πριν ξεκινήσει πρέπει να αυτοσυγκεντρωθεί και να ανασύρει από την αποθήκη της μνήμης του παρόμοιες καταστάσεις και τα συναισθήματα που του προκάλεσαν. Επίσης πρέπει να έχει μία ολιστική εικόνα της κατάστασης την οποία καλείται να ζωντανέψει. π.χ το θέμα του αυτοσχεδιασμού είναι κάποιος που γελάει μόνος του σε ένα δωμάτιο. Για να μπορέσει ο ηθοποιός να αποδώσει αυτή τη σκηνή, θα πρέπει με την φαντασία του να δημιουργεί μία ολόκληρη κατάσταση πραγμάτων γύρω από τη στιγμή εκείνη. Γιατί γελάει, τι έγινε πριν, τι θα γίνει μετά, ποιος είναι αυτός που γελάει(βιογραφικό), ποια είναι τα αντικείμενα που υπάρχουν στο δωμάτιο. Μόλις αγγίξει ο ηθοποιός την ψυχολογικήκατάσταση θα πρέπει να βρει και την αντίστοιχη σωματική στάση – ενέργεια που την αντανακλά. Έτσι θα έχει ολοκληρώσει τα στάδια της μεθόδου των σωματικών ενεργειών.

Ασκήσεις:

καθίστε, μείνετε όρθιοι, περπατείστε. Αιτιολογείστε ότι κάνετε. Κάθεστε π.χ. σ’ ένα παράθυρο για να δείτε τι συμβαίνει στο απέναντι σπίτι. Κάθεστε για να ξεκουραστείτε
Μένετε όρθιος για φωτογραφηθείτε. Μένετε όρθιος για να δείτε καλύτερα.
Περπατείστε για να περάσει η ώρα. Περπατείστε για να ενοχλήσετε αυτούς που μένουν στο κάτω διαμέρισμα
καθαρίστετα συρτάρια του γραφείου σας
Απαριθμήστε τα αντικείμενα που βρίσκονται πάνω σ’ ένα τραπέζι
Μαγειρέψτε στην κουζίνα του σπιτιού σας. Μελετήστε τις κινήσεις του σώματος
Κάψτε ένα γράμμα. Σκεφτείτε πρώτα γιατί το κάνετε. Σκεφτείτε τι θα κάνατε σε μια πραγματική περίπτωση αν έπρεπε να κάψετε ένα γράμμα.

Η σκοπιμότητα είναι αυτή που συνδέει την απλούστερη σωματική ενέργεια με την πιο περίπλοκη ψυχολογική. Όταν ξέρει ο ηθοποιός για πιο λόγο κάνει κάτι, και έχει το νου του στην σωματική ενέργεια και όχι στα συναισθήματα τότε χαλαρώνει και μπορεί να αποδώσει. Παρ’ όλα αυτά ο ηθοποιός πρέπει να ξεχνά τις γενικότητες και δουλεύει συγκεκριμένα και στοχευμένα. Να βρίσκεται σε μία συνεχή εγρήγορση.



«Το γενικό είναι ο εχθρός της Τέχνης» έλεγε ο Στανισλάβσκι.

Το μαγικό “Αν”

Το «αν» είναι ένα ισχυρό ερέθισμα για την φαντασία, τη σκέψη και την λογική ενέργεια. Και η λογική ενέργεια συνδέεται άμεσα με τους εσωτερικούς μηχανισμούς συναισθημάτων του ηθοποιού.

Ο Στανισλάβσκι έλεγε ότι είναι δύσκολο για έναν ηθοποιό να πιστέψει στην αλήθεια, την αυθεντικότητα των σκηνικών γεγονότων, μπορεί όμως να πιστέψει στην πιθανότητα των γεγονότων. Τι θα έκανα αν ήμουν στη θέση του χαρακτήρα.

Αυτή η μαγική υπόθεση λυτρώνει τον ηθοποιό, τον βγάζει από το αδιέξοδο, γιατί δεν αναγκάζεται έτσι να πιστέψει ότι είναι ο χαρακτήρας, απλά μετατρέπει την πρόθεση του χαρακτήρα σε πρόθεση του ηθοποιού και έτσι λειτουργεί πιο αυθεντικά.

Αυτοσχεδιασμοί
1.Έχετε κλειστεί στο ασανσέρ με κάποιον άγνωστο, που η όψη του σας φοβίζει, σβήνουν τα φώτα. Ξαφνικά ανακαλύπτεται ότι πάσχει από κλειστοφοβία και επίσης φοβάται το σκοτάδι.
2.Έχετε κάνει όλες τις ετοιμασίες για να πάτε διακοπές (εισιτήρια, ξενοδοχεία κλπ). Τι θα κάνατε αν σας τηλεφωνούσε κάποιος από το γραφείο σας και έλεγε ότι πρέπει να αναβάλετε το ταξίδι; Σχεδιάζοντας τις καταστάσεις δείτε με το μυαλό σας υπαρκτά πρόσωπα που τα γνωρίζετε.
3.Μπαίνετε στο σπίτι σας κουρασμένοι μετά τη δουλειά και ανακαλύπτεται ότι σας έχουν ληστέψει. Το σπίτι είναι άνω κάτω, συρτάρια ανοιχτά, πράγματα σπασμένα, αγαπημένα σας αντικείμενα λείπουν.

Δοσμένες συνθήκες

Υπόθεση του έργου, εποχή, χώρος και χρόνος της δράσης, συνθήκες ζωής, ερμηνεία σκηνοθέτη και ηθοποιού, σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί, ηχητικά εφέ. Ότι αντιμετωπίζει ο ηθοποιός στο χτίσιμο του ρόλου αποτελούν τις δοσμένες συνθήκες.
Μόνο αφού ο ηθοποιός μελετήσει το έργο και τις δοσμένες συνθήκες θα είναι σε θέση να χτίσει το ρόλο. Να επιλέξει δηλαδή τις κατάλληλες ενέργειες που θα προκαλέσουν τα επιθυμητά συναισθήματα και εσωτερικές εμπειρίες.

Αυτοσχεδιασμοί:
1.Φορέστε ένα καθαρό πουκάμισο μετά από μια μέρα δουλειάς σε ορυχείο. Σχηματίστε με την ησυχία σας τις υποθετικές συνθήκες. μπορεί να πηγαίνετε σε πάρτι ή μπορεί να έγινε ένα σοβαρό ατύχημα στο ορυχείο.
2.Ετοιμαστείτε για να πάτε διακοπές
3.Ετοιμαστείτε για να πάτε στον πόλεμο. Σκεφτείτε ανθρώπους που γνωρίζετε στην καθημερινή σας ζωή και θα τους αφήσετε πίσω. Σκεφτείτε καλά και σχηματίστε τις υποθετικές συνθήκες που θα μπορούσαν να προκύψουν στην καθημερινή σας ζωή.
4.Μπαίνετε στο διαμέρισμά σας μετά από ένα πάρτι


Φαντασία

Η φαντασία πρέπει να είναι δημιουργική πλούσια και ενεργητική. Κάθε λέξη και κίνηση του ηθοποιού επί σκηνής πρέπει να είναι το αποτέλεσμα μιας πλούσιας φαντασίας για να έχει βάθος.

Αυτοσχεδιασμοί:

1.Πηγαίνετε νοερά από την τάξη στο σπίτι σας. Φανταστείτε ότι είστε σπίτι και καθαρίζετε το δωμάτιό σας. Ακολουθείστε τη λογική σας κοιτάξτε προσεκτικά τη δουλειά της φαντασίας σας. Σιγά σιγά θα πάψετε να είστε θεατής και θα γίνετε ένα με το «εσύ» που παρακολουθείτε. Θα φτάσετε στο στάδιο που αποκαλεί ο Στανισλάβσκι «Είμαι», που σημαίνει «ζω» «υπάρχω»
2.Περιγράψτε ένα πρόσωπο που συναντήσατε πρόσφατα και σας εντυπωσίασε. Προσπαθείστε να μαντέψετε τα ενδιαφέροντά του.
3.Κοιτάξτε προσεκτικά τη φωτογραφία ενός άγνωστου προσώπου. Εξηγείστε ποιος μπορεί να είναι η οικογένειά του, ποια είναι τα φούστα του μάθετε να κρίνετε από το παρουσιαστικό του, τα μάτια του, τα μαλλιά του κλπ. Κοιτάξτε προσεκτικά τη φωτογραφία ενός τοπίου. Κλείστε μετά τα μάτια και μιλείστε για την ατμόσφαιρά της και για ότι είδατε, λεπτομερειακά. Επαναναλάβετε αυτή την άσκηση αρκετές φορές, μειώνοντας σταδιακά το χρόνο που παρατηρείτε τις φωτογραφίες
4.Ταξιδέψτε με τη φαντασία σας σ’ όλο τον κόσμο
5.Απαντείστε γρήγορα στις πιο απρόβλεπτες ερωτήσεις
6.Είστε μέλος μιας επιστημονικής αποστολής. Το αεροπλάνο σας χαλάει. Αποφασίστε που θα γίνει η αναγκαστική προσγείωση. Χρησιμοποιείστε τη φαντασία σας για να αναπτύξετε αυτό το ατύχημαμε τις μεγαλύτερες δυνατές λεπτομέρειες.
7.Κάντε ένα φανταστικό ταξίδι. Αφού μπει μουσική κλείνουν όλοι τα μάτια και ο εισηγητής του σεμιναρίου περιγράφει τις δοσμένες συνθήκες. π.χ. ένα ταξίδι με τραίνο με μερικές στάσεις σε συγκεκριμένα τοπία, μία πόλη, ένα δάσος, μία λίμνη ή μπαίνετε σε μία άγνωστη πόλη περπατάτε στα δρομάκια μπαίνετε στα καταστήματα, βλέπεται κτίρια. Όλα όσα φαντάζεστε πρέπει να είναι συγκεκριμένα και ο αφηγητής να αφήνει κάποιο περιθώριο πρωτοβουλίας. Ένα παράδειγμα:
Βρισκόμαστε σε μια άγνωστη πόλη. Μέσα σε αυτή ή έξω από αυτήν βρίσκεται ένα υπέροχο οικοδόμημα. Είναι το θέατρο. Η τελευταία παράσταση έχει τελειώσει. Το θέατρο είναι σκοτεινό και εμείς παρατηρούμε τον έναστρο ουρανό. Παρατηρούμε την πρόσοψη του θεάτρου. Τότε μας πλησιάζει ένας άνδρας. Είναι παράξενα ντυμένος και μας γνέφει να τον ακολουθήσουμε. Μας οδηγεί μέσα στο θέατρο. περνάμε πολλές πόρτες στο τέλος σταματάτε μπροστά σε μία κλειστή πύλη. Ανοίγουμε την βαριά πόρτα και βρισκόμαστε σε ένα τεράστιο βεστιάριο, εκεί όπου φυλάσσονται τα κοστούμια του θεάτρου, αμέτρητα κοστούμια κρέμονται εκεί σε μακριές σειρές, ρούχα όλων των εποχών και αιώνων.Ψάξε να βρεις ένα κοστούμι και δοκίμασέ το στον μεγάλο καθρέφτη που βρίσκεται σε μια γωνιά του χώρου. Αν δεν σου αρέσει μπορείς να το αλλάξεις. Κατόπιν ο παράξενος άνδρας σας γνέφει να προχωρήσετε στο επόμενο δωμάτιο που έχει μουσικά όργανα γνωστά αλλά και τέτοια που δεν έχουν ξαναδεί τα μάτια σου. Δοκίμασέ τα και άκουσε τον παράξενο και μοναδικό ήχο τους. Προσπάθησε να βρεις τον ήχο που σου αρέσει πιο πολύ. Έρχεται πάλι ο παράξενος άνδρας και σου γνέφει να πας στο επόμενο δωμάτιο όπου φυλάσσονται τα σκηνικά του θεάτρου με τοπία όλων των εποχών, τα σκηνικά αυτά είναι ζωντανά, διάλεξε ένα που σου αρέσει και μπες μέσα…έρχεται πάλι ο άντρας και σου γνέφει να φύγετε σε οδηγεί έξω από το θέατρο και σου λέει ότι μπορείς να ξαναπάς οποιαδήποτε στιγμή το θελήσεις.

Μην φαντάζεστε αφηρημένα και γενικά. Η λογική και η σωστή αλληλουχία θα κάνουν αυτό που φαντάζεστε αληθινό.

Προσοχή και Συγκέντρωση


Ο ηθοποιός πρέπει να αναπτύξει την προσοχή και την συγκέντρωση επί σκηνής, ώστε να μπορεί να εκτελεί με ακρίβεια τις σωματικές ενέργειες.

Ο Στανισλάβσκυ συνιστούσε να συγκεντρώνεται ο ηθοποιός σ’ ένα αντικείμενο της σκηνής, που θα του είναι οικείο και θα τον βγάζει από την δύσκολη θέση όταν θα τα χάνει και θα νοιώθει να παραλύουν οι λειτουργίες του.

Επίσης εισήγαγε τους δύο κύκλους προσοχής
Ο μικρός κύκλος προσοχής περιλαμβάνει τον ηθοποιό και λίγα αντικείμενα γύρω του.

Ο μεγάλος κύκλος προσοχής περιλαμβάνει την ευρύτερη περιοχή της σκηνής. Ότι μπορεί να δει ο ηθοποιός στη σκηνή.

Ασκήσεις – Αυτοσχεδιασμοί


Ο Στανισλάβσκι λειτουργούσε σύμφωνα με τους νόμους της φύσης η αυτοσυγκέντρωση υπάρχει στην καθημερινή μας ζωή. Εδώ ο Στανισλάβσκι την εννοεί σαν συνείδηση, δηλαδή πάντα να λειτουργούμε συνειδητά, να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή τι κάνουμε, γιατί το κάνουμε, που και πότε. Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό και γελοίο ίσως, όμως για να το πετύχει κάποιος, συνεχόμενα στην καθημερινή του ζωή, θα πρέπει να έχει φτάσει σε υψηλό βαθμό αυτογνωσίας, επίγνωσης και αυτοπραγμάτωσης.

1.Εξετάστε κάποιο αντικείμενο κοντά σας. Παρατηρείστε το σχήμα του, τις γραμμές, το χρώμα και κάθε άλλη λεπτομέρεια. Μετά χωρίς να το κοιτάτε, πείτε τι θυμάστε. Σταδιακά μειώστε το χρόνο που το παρατηρείτε. Δημιουργείστε τις συνθήκες. Κάντε το ίδιο με ένα αντικείμενο σε μια μέση απόσταση και μετά με κάποιο που βρίσκετε μακριά
2.Παρατηρείστε τα αντικείμενα που υπάρχουν στο δωμάτιο, μετά κλείστε τα μάτια απαριθμήστε όσα θυμάστε και περιγράψτε τα.
3.Ακούστε τους ήχους στο δρόμο. Πείτε τι ακούτε
4.Συγκεντρωθείτε σ’ ένα αντικείμενο σε δοσμένες συνθήκες. Σταδιακά κατευθύνετε την προσοχή σας στον μικρό, στον μέσο και στον μεγάλο κύκλο προσοχής και μετά πίσω στο αντικείμενο
5.Μετρείστε μαζί ως το τριάντα. Χτυπείστε μια φορά τα χέρια όταν το νούμερο περιλαμβάνει ή μπορεί να διαιρεθεί με το τρία. Επαναλάβετε μετά την άσκηση χτυπώντας όμως δυο φορές όταν ο αριθμός περιλαμβάνει το πέντε ή μπορεί να διαιρεθεί με το πέντε. Αν ο αριθμός μπορεί να διαιρεθεί και με το τρία και με το πέντε χτυπήστε τρεις φορές. Κάντε το ίδιο μετρώντας ο καθένας με τη σειρά.
6.Όλοι όρθιοι. Κινείστε το δεξί σας χέρι μπροστά, μετά πάνω, πλάγια προς τα έξω και κάτω. Μετά κάντε το ίδιο και με τα δυο χέρια, κρατώντας όμως το αριστερό χέρι πίσω από το δεξί. Μετά κάντε το ίδιο περπατώντας σε κύκλο. Μετά από κάθε κίνηση φέρνετε μια εικόνα στο μυαλό σας του τι ακριβώς κάνετε και προσαρμόστε ανάλογα το σώμα σας. Το σώμα πρέπει να εκφράζει το τι κάνετε.
7.Προσπαθήστε να προσδιορίσετε ήχους που έρχονται από πίσω σας (κάποιος σκουπίζει το πάτωμα, βάζει νερό σ’ ένα ποτήρι κλπ)

Αλήθεια επί σκηνής

«Η σκηνική αλήθεια δημιουργείται από την ικανότητα του ηθοποιού να κάνει το κοινό να πιστεύει αυτό που εκείνος θέλει»

Η αλήθεια στη σκηνή δεν είναι ακριβώς ίδια με την αλήθεια στη ζωή. Μερικές φορές ίσως χρειάζεται μία λίγο πιο υπερβολική ή πιο άμεση αντίδραση π.χ. πρέπει να τονίζονται κάποια χαρακτηριστικά, ώστε να αντιλαμβάνεται άμεσα το κοινό το τι συμβαίνει κάθε στιγμή και να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Εξάλλου ο ηθοποιός πάντα πρέπει να παίζει σαν να ήταν ο χαρακτήρας. Όποιος ηθοποιός πιστέψει ότι πραγματικά είναι ο χαρακτήρας που υποδύεται έχει αγγίξει τα όρια της τρέλας, έλεγε ο Στανισλάβσκι.

Ασκήσεις:

1.Ορίστε μία νοητή γραμμή στο πάτωμα και θεωρήστε ότι σ’ αυτήν την ευθεία βρίσκετε μία πολύ στενή γέφυρα την οποία προσπαθείτε να διασχίσετε χωρίς να χάσετε την ισορροπία σας.
2.Κάντε πολύ απλές λειτουργίες χρησιμοποιώντας αντικείμενα(πχ πιέστε ένα ποτήρι νερό, μεταφέρεται μία καρέκλα, ανοίξτε την πόρτα βγείτε απο το δωμάτιο και ξανακλείστε την, γράψτε μία λέξη στον πίνακα ή σε χαρτί κλπ). Μετά επαναλάβετε τις κινήσεις με φανταστικά αντικείμενα
3.Ξυπνήστε και ετοιμαστείτε για τη δουλειά
4.Ετοιμαστείτε μπροστά στον καθρέφτη για μία έξοδο

Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο βάρος και τον όγκο των αντικειμένων. Εκτελώντας τέτοιες ασκήσεις μαθαίνουμε να έχουμε συνεχόμενη συνείδηση – αντίληψη του τι κάνουμε κάθε στιγμή, πως λειτουργούν οι μυς του σώματός μας, αναλύουμε την κίνηση, την κάνουμε λογική και έτσι καταφέρνουμε να εκτελούμε τις κινήσει με ακρίβεια και καθαρότητα.

Στην κατάκτηση της σκηνικής αλήθειας σημαντικό ρόλο παίζει και ο χρόνος και η ταχύτητα που εκτελούμε τις ενέργειες. Πρέπει δηλαδή να έχουμε έναν αληθοφανή ρυθμό.

Στην σκηνή ο ηθοποιός δεν είναι μόνος του, η επικοινωνία μεταξύ των ηθοποιών είναι ένα σημαντικό στοιχείο. Πρέπει να ακούει ο ένας τον άλλο και να καταλαβαίνει ο ένας τον άλλο. Πρέπει να υπάρχει συνεργασία απο το φανταστικό, νοητικό μέχρι πρακτικό επίπεδο. Δεν μπορεί να είναι ο καθένας στον δικό του φανταστικό κόσμο αλλά σ’ έναν κοινό κόσμο που δημιουργείτε από τους ηθοποιούς που αλληλεπιδρούν επί σκηνής . Γι’ αυτό είναι καλό να γίνονται ασκήσεις εμπιστοσύνης και κοινού αυτοσχεδιασμού που θα δέσουν την ομάδα.

1.Χωρίζονται τα άτομα σε ζευγάρια. Ο ένας με κλειστά μάτια ο άλλος να τον οδηγεί δια μέσου εμποδίων
2.Βάζετε έντονη μουσική και στέκεστε σε κύκλο. Ένα άτομο χορεύει στη μέση του κύκλου και οι υπόλοιποι προσπαθούν να ακολουθήσουν τις κινήσεις.
3.Χωρίζονται τα άτομα σε ομάδες και αφού συσκεφθούν για λίγα λεπτά επιστρέφουν και παρουσιάζουν μία ιστορία παίζοντας ο καθένας ένα ρόλο ή παντομίμα
4.κάντε το σπασμένο τηλέφωνο. Κάθονται όλοι στη σειρά. Ο εισηγητής δίνει μία φράση στον πρώτο, ο οποίος την μεταβιβάζει στον επόμενο ως τον τελευταίο που πρέπει να την πει δυνατά

ΕΠΙΛΟΓΟΣ


«Ο ηθοποιός πρέπει να προσαρμόζει τον εαυτό του στο ρόλο και όχι τον ρόλο στον εαυτό του»

Πρέπει να διδαχθεί το σκοπό της δουλειάς του ηθοποιού που είναι η επανενσάρκωση του χαρακτήρα. Δεν πρέπει να γίνει κάποιος άλλος αλλά να δανείζει την προσωπικότητά του σαν υλικό, οργανική φύση που θα ζωντανέψει, θα ενσαρκώσει τον χαρακτήρα

Βιβλιογραφία:

Ø«Το σύστημαΣτανισλάβσκι» ΣΟΝΙΑ ΜΟΥΡ, Εκδόσεις: Παρασκήνιο
Ø«Η ιστορία μιας μεθόδου» MichelCieutat, περιοδικό Καθρέφτης
ØΣημειώσεις για θεατρικό σεμινάριο, Κυριακή Καλτσίδου
Øwww.geocities.com/akatsavoy/stanislavsky.html



Newsletter

Σεμινάρια - Ομιλίες

 Σεμινάριο Φιλοσοφίας, "Ζεν και η Φιλοσοφία της Ανατολής"

Δευτέρα 15 Οκτωβρίου, 20.30

Θέματα:
- Η φιλοσοφία Ζεν σε Κίνα και Ιαπωνία
- Βασικές αρχές του Ζεν
- Επιρροή στις τέχνες και τον πολιτισμό
- Το ζεν ως τρόπος ζωής

Αρχές & Στόχοι

1 - Συναδελφοσύνη

Η προώθηση ενός Ιδεώδους παγκόσμιας συναδελφοσύνης, που βασίζεται στον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, πέρα από διαφορές φυλετικές, μορφωτικές, θρησκευτικές, κοινωνικές ή φύλου.

2 - Γνώση

Η αγάπη για τη σοφία, η οποία, μέσα από τη συγκριτική μελέτη των φιλοσοφιών, θρησκειών, επιστημών και τεχνών, προωθεί τη γνώση για το σύμπαν, τη φύση και τον άνθρωπο.

3 - Ανάπτυξη

Η ανάπτυξη των καλύτερων στοιχείων του ανθρώπου, προωθώντας τη βελτίωση του ατόμου και την ένταξή του στη φύση και την κοινωνία, όχι ως απλό παρατηρητή, αλλά ως ενεργό συμμετέχοντα σε έναν κόσμο που χρειάζεται βελτίωση.

Free Press

Βιόρυθμοι

Υπολογίστε τώρα τους βιόρυθμούς σας και
ρυθμίστε ανάλογα την ημέρα σας!